Jaarlijks optreden 2017: 'Er Was Eens...'

Repetitieplanning (let op: er kunnen nog veranderingen aangebracht worden)
 
Wat?
Elk schooljaar organiseert Dansstudio Marlynes met alle leerlingen van de school een spetterende show. Tijdens dit optreden zorgen de leerlingen voor een hoog showgehalte en tonen ze hun ouders, vrienden en familie wat ze hebben geleerd tijdens het schooljaar. Een mooi geheel van dans, toneel en zang in een sprookjesachtig thema.
 
Wanneer?
Vrijdag   19 mei 2017. Deuren 18.30u, aanvang 19.00u
Zaterdag 20 mei 2017. Deuren 18.30u, aanvang 19.00u
Zondag   21 mei 2017. Deuren 14.30u, aanvang 15.00u
 
Waar?
Keizerstraat 3, 2800 Mechelen. 
Stadsschouwburg Mechelen

Kaartenverkoop
Genummerde toegangskaarten kunnen vanaf 13 maart besteld worden bij Myriam De Kunst.
    * Telefonisch op maandag & donderdag van 20 tot 22uur op het nummer 0476/43.65.90
    * Via mail naar kaarten@dansstudiomarlynes.be (mails verstuurd vóór 13 maart krijgen geen voorrang)
 
 
Vragen?
optreden@dansstudiomarlynes.be of 0471 34 77 96
 
Repetities?
Noteer alvast alle volgende data in jullie agenda’s:
 
Zaterdag 13 mei: repetitie in de dansschool tussen 10 - 18u (planning volgt).
Maandag 15 mei: generale repetitie in de Stadsschouwburg (start 17u, info per klas volgt)
Dinsdag 16 mei: generale repetitie in de Stadsschouwburg (start 17u, info per klas wordt  volgt)
Woensdag 17 mei: generale repetitie in de Stadsschouwburg (start 17u, info per klas volgt)

Een gedetailleerde planning volgt!
 
   
Helpen tijdens het optreden?
Als voorbereiding naar ons jaarlijks optreden zoeken we naar bereidwillige en enthousiaste ouders en/of leden die bij het optreden en de repetities willen helpen of creatief willen bezig zijn op voorhand.
Ben jij bereid om ons te helpen? Laat het ons zeker weten. Alvast onze welgemeende dank hiervoor!
 
 
Taken:
Bodyguard aan de zaal en doorgang kleedkamers (toekijken dat het rustig is)
  • Techniek: muziek, geluid, belichting,...
  • Dranktoog, kassa, vestiaire,...
  • Naaisters/naaiers
  • Decorstukken maken
  • Helpende ouders in de kleedkamers
 
Extra informatie over een jaarlijks optreden
Een optreden vraag steeds extra aandacht dan een normale dansles. Er moeten dansjes worden gemaakt, deze moeten worden ingeoefend en dit kan vaak wat druk worden. Niet enkel op voorhand maar ook tijdens de repetitie dagen zelf. Om dit vlot te laten verlopen hebben de leraars al verschillende zaken op punt gezet. Toch is het ook belangrijk dat de dansers met enkele zaken rekening houden. Hieronder volgen enkele aandachtspuntjes of tip voor de dansers en/of ouders.
 
Schmink en kostuums
   - Voor de kindjes: Zoek gemakkelijke kleertjes uit zodat je kind zich zelfstandig kan uit- en aankleden.
   - Zorg voor de juiste kleren zoals vooraf afgesproken meegeven
   - De haren zoals vooraf afgesproken
   - Iedereen dient geschminkt te zijn (anders zie je er bleek uit onder de hevige podiumlichten):
         *Bruin over het volledige gezichtje + hals
         *oogschaduw
         *Lippenstift
         *Een beetje blush

TIP: Zorg dat alle kleertjes getekend zijn zodat er niets kan kwijt geraken. Geef een gemakkelijke tas mee om alles in te bewaren.

Algemeen in de kleedkamers
 - Alleen ouders die zich op de lijst hebben geschreven en dus een badge krijgen, mogen mee in de  kleedkamers.
- Takenlijsten hangen in de gang van de dansstudio. Wie zich hierop inschrijft, kan zijn badge in de  stadsschouwburg afhalen aan de kassa.
- In de foyer aan de deur naast de bar staan meisjes klaar om de kinderen te begeleiden naar hun juiste kleedkamer.
- Er mag niet gegeten worden in de kleedkamers, dit kan enkel in de foyer.
- Je mag je kindje water meegeven in een handig flesje maar er is ook water voorzien in de kleedkamers. 
- Aan de ouders die helpen: probeer de kindjes rustig te houden want het gaat er meestal chaotisch aan toe in de kleedkamers. Zorg ook dat de kindjes bij jullie blijven en niet zomaar naar een  andere kleedkamer lopen. 
- Er zijn geen gsm's, camera's of tablet toegelaten achter het podium! 

Voor en na de repetitie/het optreden
- De kindjes kleden zich om en wachten totdat ze worden gehaald om naar het podium te gaan. Geef je  kindje een boek of spelletje, papier en kleurpotloodjes (geen viltstiften!) mee om wat bezig te zijn tijdens de vele wachturen.
- Na hun dansje gaan de kindjes terug naar hun kleedkamer om te wachten tot de algemene buiging van de eerste helft. 
- Tijdens de pauze komen de kindjes omgekleed en wel naar de foyer. Ze kunnen dan door jullie opgevangen worden aan de deur naast de bar. Ook hier is het niet de bedoeling dat mensen zonder badge naar de kleedkamers gaan om hun kinderen te helpen.

We hopen dat als iedereen deze tips volgt het een aangenaam en tof optreden wordt. Want zo is het voor iedereen een fijne beleving!

Evenementen